Kurser til klinikassistenter og tandplejere

Velkommen tilbage efter sommerferien!
Hos Nordenta glæder vi os til et spændende efterår med fokus på faglig udvikling. Efteråret byder på mange spændende kurser, og i dette nyhedsbrev har vi håndplukket kurser til dig, der er klinikassistent eller tandplejer.
Ringer du på tlf. 87 68 16 11 og booker dit kursus i august, sparer du kr. 250!

Se hele kursusprogrammet her

Den akutte patient

Selvom vi altid stiler efter at være professionelle, både med vores behandling og vores service, er det endnu mere nødvendigt ved akutte patienter – da de ofte møder op med følelserne uden på tøjet. På kurset ser vi på de 15 mest almindelige tandpiner og får en forståelse for deres opståen, udbredelse, behandlingsforløb, prognose og patientkommunikation.

Læs mere, og tilmeld dig kurset her

Kundeservice og arbejdskultur på tandklinikken

På dette kursus beskæftiger vi os med god kunde- og patientservice, samt hvorfor det hænger tæt sammen med god arbejdskultur og et godt arbejdsmiljø. Hvad er din rolle, og hvordan kan du med få virkemidler bidrage til en bedre kundeoplevelse og tilmed spille dine kolleger gode og selv gå glad på arbejde!

Vi ser også på, hvorfor der er god forretning og konkurrencekraft i at have en god arbejdskultur og en god kundeservice.

Læs mere, og tilmeld dig kurset her

Klinikassistentens rolle – ved optagelse af den medicinske anamnese og ved smertebehandling

Optagelse og opfølgning af patientens medicinske anamnese er ofte én af klinikassistentens mange opgaver på en tandlægeklinik. Anamnestiske oplysninger, som patienten udfylder, samt de spørgsmål du stiller, er altafgørende for at afdække eventuelle medicinske problemstillinger og iværksætte eventuelle forholdsregler før tandlægebehandling.

Sessionen tager udgangspunkt i anamnese-skemaet med gennemgang af de forskellige punkter, man spørger ind til, samt hvilke problemstillinger man gerne skal afdække herved.

Læs mere, og tilmeld dig kurset her

Miljø og bæredygtighed for tandklinikker

Miljø, klima og bæredygtighed får stigende betydning i fremtiden, og der vil blive stillet krav til alle typer af virksomheder - herunder tandklinikker. Kravene ift. bæredygtighed dækker over alt fra klima og miljø via CSR og medarbejdernes oplevelse af virksomheden til driftsmæssig bæredygtighed. Hvad forventer samfundet og patienterne af jer? Få svar og gode råd på dette kursus.

Læs mere, og tilmeld dig kurset her

Rene og hvide tænder

Hvordan kan du opfylde patienters ønske om pæne, hvide tænder? Er målet kun at give rene og hvide tænder - eller kunne vi samtidig motivere vores patienter til at holde tænderne rene i dagligdagen?

Efter kurset har du helt styr på:

  • Om der skal bleges, eller det er nok med Airflow og depuration
  • Hvordan Airflow anvendes før og efter blegning
  • Hvilke patienter er egnede til blegning
  • Hvem må blege og med hvilke koncentrationer
  • Hvornår du skal vælge klinikblegning/hjemmeblegning
  • Indikation/kontraindikation ved blegning
  • Aftryk og fremstilling af blegeskinner – er det nødvendigt?

Læs mere, og tilmeld dig kurset her