Om al dente

al dente er det mest udbredte Windows-baserede journaliseringsprogram på danske tandklinikker. Mere end 700 klinikker har allerede installeret systemet og interessen er stadig stigende.

Det er almindeligt kendt, at man ved at fokusere på det man er god til, vil leverer en høj kvalitet inden for netop dette område. I al dente har vi gennem mange år fokuseret på udviklingen af vores eget windowsbaserede journaliseringssystem. Det har hele tiden været vores mål at udvikle det ultimative system til styring af tandklinikker. Vi er nu blevet den største leverandør af windowsbaserede systemer – faktisk viser en nylig undersøgelse, at vi er næsten dobbelt så store som de næststørste.

Vi er nu nået til et punkt i vores udvikling, hvor systemet hurtigt og nemt kan tilpasses mange klinikker og de forskellige arbejdsgange, der måtte findes. Det har derfor været naturligt for os at overtage DOS-baserede Datodont-programmer fra Plass Data. For med den seneste version af al dente kan vi tilbyde et mere brugervenligt program, som gamle brugere af Datodont vil have nemt ved at benytte.

Med dette program kan du hurtigt få både arbejdsglæde og god økonomi ud af – også selv hvis ikke du er IT-specialist. Vi vil gerne byde dig velkommen til det nye og rummelige al dente – et al dente, der specialiserer sig i at levere præcise og hurtige IT-løsninger til danske tandklinikker uanset deres udgangspunkt.

Spørger man vores brugere, fremhæver de fleste brugervenligheden og det faktum, at systemet er udviklet til tandklinikker, som al dentes store forcer. Samtidig er al dente modul-opbygget, så det kan tilpasses den enkelte kliniks krav og behov. Den mindste al dente klinik har således 1 arbejdsplads, og den største har 28 – vi spænder vidt og forstår at tilpasse systemet nøjagtig, så det modsvarer den enkelte kliniks ønsker og forventninger.

Journalisering

Med al dente bliver journaliseringen korrekt hver gang med et minimum forbrug af tid, og du har altid journalen lige ved hånden. Behandlinger og bemærkninger registreres hurtigt og let, og allerede inden patienten forlader stolen, er regningen klar til udskrivning. Med al dente følger et komplet system indeholdende et hav af makroer (tekster), standardbreve og ydelser som gør, at klinikken fra dag 1 oplever en smidig overgang til den elektroniske verden. Samtidig kan al dente som det eneste system  Danmark tilbyde en journal i 3D der giver dig ekstra mange registreringsmuligheder.

Aftalebog

Aftalebogen holder styr på hvilke patienter, der kommer hvornår og hvilken tandlæge den enkelte patient skal behandles af. Aftalebogen giver lynhurtigt et godt overblik over hvad, der skal ske på klinikken dag for dag.  Med al dente har man ligeledes overblikket over hvilke patienter, der, af en eller anden grund, er ”faldet ud af indkaldesystemet” – risikoen for at miste patienter minimeres hermed væsentligt.

Regnskab

Regningen genereres automatisk ud fra hvilken behandling, der er foretaget. Al information til regningen skabes i journalen, det betyder, at der ikke skal laves dobbelt registreringer. Når patienten forlader stolen, ligger regningen klar i printeren.

Indkald

Indkald er en væsentlig del af systemet – væsentlig fordi, det er vitalt for klinikkens drift og effektivitet, at patienter indkaldes på det rette tidspunkt og på den rette måde. I al dente har du uanede muligheder for at finde netop den indkaldemåde, som passer bedst til den enkelte patient og til klinikken – det være sig email, sms, indkaldekort mv. Herved minimeres antal af udeblivelser med deraf følgende tomme stole.
al dente holder ligeledes styr på de patienter, som, af en eller anden årsag, er ”faldet ud” af indkaldesystemet. Alt i alt giver al dente en mere effektiv hverdag på klinikken.

Individuel opsætning

Der installeres altid et komplet journaliseringssystem på klinikkerne – med såvel makroer som ydelser, hvilket betyder, at programmet fra dag 1 kan anvendes til korrekt journalføring. Næsten alt kan individualiseres i al dente. Man kan bl.a. definere egne tekster og sætte individuelle farver overalt i systemet.